Å drive med coaching eller kurs kan være tidkrevende, spesielt hvis du ikke vet hvordan du skal få kundene. For denne kunden la vi en strategisk plan på å benytte en webinar funnel med E-post automasjoner (drypp-kampanjer).
Kort om kunde:
Kunden i dette prosjektet drev med coaching, kurs og digitalt fellesskap for damer som vil ned i vekt.
Annonsering:
Det overordnede målet var å øke antall kvalifiserte leads for bedriften, vi valgte å lansere en webinar funnel. Først utarbeidet vi kommunikasjon, landingssider og annonsekonsept for sosiale medier. Vi valgte Meta annonsering som primærkanal etter en grundig analyse.
Etter dette valgte vi å definere noen verdifulle målgrupper for konseptet som vi skulle annonsere mot:
- Damer 40-55
- Damer 20-55 som har kontorjobb
- Lookalike audience (10%)
E-post:
Drip kampanjer (E-post automasjon og sekvenser) ble en viktig del av kundereisen. Her ble alle som registrerte seg for webinar fulgt opp med informative eposter og kunde historier. Målet med disse E-postene var å få folk gjennom til betalt samfunn/plattform.
Resultater
Over 200 påmeldte til webinar og over 200 nedlastninger av lead magnet på nettside til en CPL på 4,55kr